Nejen studenti Masarykovy univerzity se v pátek zúčastnili Multimediálního dne, který pořádala katedra mediálních studií a žurnalistiky. Letošní třináctý ročník se zaměřil na sportovní žurnalistiku, která je letos podle hlavního organizátora Jaroslava Čuříka aktuálním tématem, a to díky letním olympijským hrám, které skončily před pár měsíci, a blížícím se zimním.
Kvůli zhoršující se epidemiologické situaci se Multimediální den konal online, zájemci se ho mohli účastnit prostřednictvím platformy Microsoft Teams. Přesto bylo na výběr ze široké nabídky programu, který tvořily workshopy s externími hosty, jarmarky redakcí a hlavní debata. Organizátoři navíc byli na online variantu připravení, přestože doufali, že se k ní nebudou muset uchýlit. „Úplně ze začátku jsme počítali s prezenční variantou, ale když jsme viděli, jak se situace zhoršuje, začali jsme počítat s online verzí," uvedla jedna ze členek organizačního týmu Adriana Zivčáková.
Multimediální den začal slavnostním zahájením, jehož součástí bylo také představení výstavy fotografií České tiskové kanceláře (ČTK) Olympijské okamžiky a předání Cen Arnošta Heinricha za nejlepší bakalářské produktové práce. Úvodní řeč přednesla vedoucí katedry žurnalistiky a mediálních studií Lenka Waschková Císařová, která zároveň moderovala hlavní debatu věnovanou sportovní žurnalistice. Zahájení mohli sledovat zájemci živě na Youtube.
„Mrzí mě, že s většinou účastníků se neuvidím osobně, ale doufám, že si ten dnešní den užijeme alespoň takhle na dálku,” zahájila svými slovy Multimediální den Waschková Císařová. Poté představila divákům program a hosty, mezi kterými byli také autoři výstavy Olympijské okamžiky šéfredaktorka ČTK Radka Marková a šéfredaktor fotobanky ČTK Petr Mlch.
Výstava Olympijské okamžiky bude v Brně až do konce roku
Fotovýstava Olympijské okamžiky je průřezem účasti českých a československých sportovců na olympijských hrách. Zahrnuje i ty letošní, tokijské. „Jsem velmi ráda, že jsme mohli do Brna opět přivézt naši exteriérovou výstavu, a že jsme díky spolupráci s fakultou mohli přispět do letošního Multimediálního dne,” uvedla Marková.
Výstava se nachází v Joštově ulici naproti budovy fakulty sociálních studií. Zájemci ji mohou navštívit do konce roku, poté se přesune do dalších měst. „Výstava je mimo jiné součástí nadcházejících oslav Zátopek 100, proto ji zakončíme v Kopřivnici, kde se Emil Zátopek před sto lety narodil," dodala Marková.
Po představení programu a výstavy se konalo předání Cen Arnošta Heinricha za nejlepší bakalářské produktové práce. Ocenění získaly Kateřina Hlaváčková a Tereza Liczmanová s pracemi zaměřenými na psanou žurnalistiku a Markéta Kunclová s prací zaměřenou na žurnalistiku audiovizuální.
Workshopy, online jarmark a debata
Návštěvníci Multimediálního dne se mohli zúčastnit také několika workshopů, které se zabývaly sportovní žurnalistikou v ČTK, komentováním závodů formule jedna nebo vytvářením hokejového podcastu. Na programu byl rovněž virtuální jarmark redakcí, kde se představila například Česká televize Brno, Mladá fronta Brno, Muni TV a další.
Jedním z návštěvníků online akce byl i student žurnalistiky Matěj Karger. „Zajímá mě sportovní žurnalistika a v budoucnu bych se jí chtěl možná věnovat, takže jsem na Multimediální den rád zavítal," sdělil. Mrzelo ho však, že mnohé části programu se překrývaly. „Stalo se mi, že jsem se na jarmark Brněnského deníku Rovnost stihl připojit až někdy v půlce, ale to už tam nikdo nebyl, takže to nejspíš kvůli malému zájmu zrušili," dodal. Nejvíce ho zaujal workshop se sportovním redaktorem a komentátorem Števem Eiselem.
Akce vyvrcholila debatou zaměřenou na sportovní žurnalistiku, které se účastnila moderátorka pořadu Branky, body vteřiny Barbora Černošková, fotoreportér ČTK Roman Vondrouš, bývalý zpravodaj ČTK a někdejší ředitel komunikace Českého olympijského výboru Tibor Alföldi a bývalý reprezentant českého národního házenkářského týmu Karel Nocar, který je nyní výkonným ředitelem projektu Bez frází.
Multimediální den pořádá katedra mediálních studií a žurnalistiky tradičně v listopadu od roku 2009 a jeho cílem je prezentovat studentům vysokých a středních škol i veřejnosti interaktivní formou práci novinářů v redakcích tištěných, online, rozhlasových i televizních médiích. V posledních dvou letech se Multimediální den, stejně jako mnoho jiných akcí, přenesl kvůli koronaviru do online prostředí.
Článek si můžete přečíst také ve Stisku online.